Jaka jest najlepsza dieta dla zdrowego odchudzania?

Wybierz dowolną książkę dietetyczną, która będzie zawierała wszystkie odpowiedzi, aby skutecznie schudnąć i utrzymać ją z daleka. Niektórzy twierdzą, że kluczem jest mniej jeść i więcej ćwiczyć, inni, że niska zawartość tłuszczu jest jedyną drogą, podczas gdy inni zalecają wycinanie węglowodanów. Więc w co powinieneś wierzyć?

Prawda jest taka, że ​​nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania dla trwałej, zdrowej utraty wagi. To, co działa dla jednej osoby, może nie działać, ponieważ nasze ciała reagują różnie na różne pokarmy, w zależności od genetyki i innych czynników zdrowotnych. Znalezienie właściwej dla ciebie metody odchudzania zajmie trochę czasu i będzie wymagało cierpliwości, zaangażowania oraz eksperymentów z różnymi rodzajami żywności i dietami.

Podczas gdy niektóre osoby dobrze reagują na liczenie kalorii lub podobne restrykcyjne metody, inne lepiej reagują na większą swobodę w planowaniu programów odchudzania. Wolność, aby po prostu unikać smażonych potraw lub ograniczyć rafinowane węglowodany, może je przygotować na sukces. Więc nie zniechęcaj się, jeśli dieta, która działała dla kogoś innego, nie działa dla ciebie. I nie pobijaj się, jeśli dieta okaże się zbyt restrykcyjna, abyś mógł się jej trzymać. Ostatecznie dieta jest dla Ciebie odpowiednia tylko wtedy, gdy możesz się jej trzymać z czasem.

Pamiętaj: chociaż nie ma łatwego sposobu na utratę wagi, istnieje wiele kroków, które możesz podjąć, aby rozwinąć zdrowsze relacje z jedzeniem, ograniczyć emocjonalne przyczyny przejadania się i osiągnąć zdrową wagę.

Kontroluj emocjonalne jedzenie

Nie zawsze jemy po prostu, aby zaspokoić głód. Zbyt często zwracamy się do jedzenia, gdy jesteśmy zestresowani lub zaniepokojeni, co może zniszczyć każdą dietę i spakować kilogramy. Czy jesz, kiedy jesteś zmartwiony, znudzony lub samotny? Czy pod koniec stresującego dnia przekąszasz przed telewizorem? Rozpoznanie emocjonalnych wyzwalaczy żywieniowych może mieć znaczenie dla wysiłków związanych z odchudzaniem.

Jeśli jesz, gdy jesteś:

Zestresowany – znajdź zdrowsze sposoby na uspokojenie się. Spróbuj jogi, medytacji lub kąpieli w gorącej kąpieli.

Niski poziom energii – znajdź inne pick-upy po południu. Spróbuj spacerować po bloku, słuchać energetyzującej muzyki lub zdrzemnąć się.

Samotny lub znudzony – sięgaj do innych zamiast sięgać po lodówkę. Zadzwoń do przyjaciela, który Cię rozśmiesza, zabierz psa na spacer lub idź do biblioteki, centrum handlowego lub parku – gdziekolwiek są ludzie.

Zamiast tego praktykuj uważne jedzenie

Unikaj rozpraszania podczas jedzenia. Staraj się nie jeść podczas pracy, oglądania telewizji lub prowadzenia samochodu. Zbyt łatwo jest bezmyślnie przejadać się.

Zwróć uwagę. Jedz powoli, delektując się zapachami i teksturami jedzenia. Jeśli twój umysł wędruje, delikatnie zwróć uwagę na swoje jedzenie i jego smak.

Wymieszaj rzeczy, aby skupić się na jedzeniu. Spróbuj użyć pałeczek zamiast widelca lub używaj przyborów z niedominującą ręką.

Przestań jeść, zanim będziesz pełny. Sygnał dociera do twojego mózgu, że masz już dość. Nie czuję się zobowiązany do zawsze czyszczenia talerza.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here